Drishti

dristhi2

Drishti jest to punkt na który należy skierować wzrok podczas praktyki jogi. Zmienia się on w  zależności od wykonywanej asany.

Celem Drishti, przez fizyczne skierowanie wzroku, jest skupienie uwagi na oddechu,Bandhdzie  i myślach. Drishti  pomaga skupić uwagę do środka i ogranicza wpływ świata zewnętrznego. Przez skierowanie wzroku łatwiej jest nam kontrolować myśli, a te nie „uciekają” na inne osoby na sali lub zegar.Jest to pomoc przy utrzymaniu balansu miedzy ciałem fizycznym, a duchowym.

Klasycznie jest dziewięć Drishtis:

1/ Nasagrai – końcówka nosa

2/ Ajna Chakra – miedzy brwiami

3/ Nabi Chakra – pępek

4/ Hastagrai – ręka

5/ Padhayoragrai  – palce stóp

6/ Parsva Drishti – daleko na prawo

7/ Parsva Drishti – daleko na lewo

8/ Angustha Ma Dyai – kciuk

9/  Urdhva lub Antara Drishti – wysoko w niebo

Jeśli masz trudności z zapamiętaniem Drishti pomocne jest skierowanie wzroku w kierunku  rozciągania ciała. Jeśli podnosisz ręce do góry skieruj wzrok też do góry. Uwagę w asanie kieruj do środka.

 

 

Reklamy