Matsyasana

matsyasana 1

Pozycja ryby

Pozycja ryby korzystnie wpływa pracę gruczołów tarczycy , zwiększa pojemność płuc dzięki czemu jest bardzo pomocna w schorzeniach płuc.

Wykonanie:

1) przy wydechu ,wychodząc z Pindasana (pozycja embrionalna),  umieść ręce na podłodze,  Użyj mięśni brzucha aby oprzeć  biodra i nogi o matę. jeśli siedzisz w  lotosie  chwycić nogi obiema rękami,wyciągnij łokcie ku podłodze

2 ) na wdechu, unieś klatkę piersiową, niech twoja głowa delikatnie opadnie do tyłu, aż korona glowy dotknie podłogi,unieść podbródek ale nie przenoś ciężaru ciała na głowę i szyję

3)zostań w pozycji 5 oddechów i przy ostatnim wydechu przejdź do uttana padasana (rozciągniętej ryby)

Nie zapomnij:

-oddychać bardzo spokojnie

– nie obciążać głowy

-ruch do góry powinien wychodzić od dolnej części pleców do mostka

-mostek powinien być najwyżej wypiętym punktem ciała

– ściągając  łopatki  obniżysz barki i mocniej uwypuklisz klatkę piersiową

– trzymaj krtań i tchawicę otwarte, rozluźnione

Nie wykonuj asany przy problemach z związanych z  bólem szyi i przy wysokim lub zbyt niskim ciśnieniu krwi, a także przy bólach towarzyszących ciąży i menstruacji.

Advertisements