Salabhasana

 

salabhasana

Pozycja świerszcza

Pozycja świerszcza doskonale wzmacnia mięśnie tylnej części pleców, pośladków, nóg. przynosi ulgę przy bólach odcinka lędźwiowo-krzyżowego.

Wykonanie:

1)przy wydechu z psa połóż się na brzuchu twarzą do ziemi,ręce wyciągnięte do tyłu wzdłuż ciała

środek dłoni skierowany do podłoża,nogi wyprostowane

2)na wdechu podnieś głowę  górną cześć tułowia  i wyprostowane nogi

cały ciężar ciała spoczywa na brzuchu, dłonie dociskają podłoża Duże palce stóp są do siebie zwrócone.

3)zostań w pozycji 5 oddechów i przy ostatnim wydechu powróć do pozycji poczatkowej.

 

Nie zapomnij:

-oddychać bardzo spokojnie.

-przy dużym napięciu w lędźwiach nie próbuj podnosić nóg i tułowia wyżej.

-miej zrolowane  uda do wewnątrz i ściągnięte  pośladki.

-zachowaj rozluźnioną szyję i barki

-ramiona powinny znajdować się równolegle do podłogi.

-ściągnij łopatki do środka, otwierając tym samym klatkę piersiową

-staraj się nie rozłączać stóp i nie uginać kolan.

Nie wykonuj asany przy problemach z związanych z zwyrodnieniem kręgosłupa,ciążą i menstruacją.

Advertisements